بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم
سرخط خبرها

تأمین مالی آزادراه «حرم‌ تا‌ حرم» در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار دارد | پروژه متروی مشهد - گلبهار در قالب مولدسازی دنبال می‌شود

  • کد خبر: ۱۸۱۵۱۹
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
تأمین مالی آزادراه «حرم‌ تا‌ حرم» در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار دارد | پروژه متروی مشهد - گلبهار در قالب مولدسازی دنبال می‌شود
معاون استاندار خراسان‌رضوی ابراز امیدواری کرد که جلسه بررسی بازطراحی منابع این آزادراه در دو یا سه هفته آینده برگزار شود.

به گزارش شهرآرانیوز آزادراه حرم‌تا‌حرم باید پارسال، یعنی هم‌زمان با اتمام برنامه ششم توسعه به پایان می‌رسید، اما نه‌تن‌ها این اتفاق نیفتاد، بلکه سهم این ابرپروژه (که اکنون سیزده سال از کلنگ‌زنی‌اش می‌گذرد) از بودجه ۱۴۰۲ هم ناچیز بود و فقط ۱۲۰‌میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شد. مشکلات بودجه‌ای این پروژه انگار تمامی ندارد و حالا معاون هماهنگی امور عمرانی خراسان‌رضوی از درخواست استان برای بازطراحی تأمین منابع پروژه در جلسه نهاد ریاست جمهوری خبر داده است.

جواد خدایی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا این را هم گفت که «قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) با توجه به شرایط اقتصادی امروز، ۷۰‌درصد تأمین اعتبار پروژه از سوی خود را درصد بالایی دانسته است.» گویا قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) خواهان کاهش سهم سرمایه‌گذاری خود در این پیرپروژه است و به نظر می‌رسد این خواسته قرارگاه در درخواست استان برای بازطراحی تأمین منابع مالی پروژه نیز بی‌‎تأثیر نبوده است.
او ادامه داد: امیدواریم جلسه برای بازطراحی تأمین منابع مجدد طی دو یا سه هفته آینده برگزار و در‌این‌خصوص تعیین تکلیف شود. امیدواریم با این بازطراحی، قطعه اول آزادراه در این دولت اجرایی شود.

خدایی آزادراه حرم‌تا حرم را یک پروژه ملی که ردیف تأمین مالی آن نیز به‌صورت ملی دیده شده است، دانست و بیان کرد: تاکنون همه بخش‌هایی که از این آزادراه به بهره‌برداری رسیده، از سمت قم تا تهران و گرمسار بوده است. اعتراض استان نیز به دولت مبنی بر همین بوده است. به‌تازگی و براساس جلسه با فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) در مشهد مقرر شد که پیگیری جدی از معاون اجرایی رئیس‌جمهور در هفته‌های آینده داشته باشیم که تا پایان دولت، دست‌کم یک قطعه از آزادراه حرم‌تا‌حرم از طرف مشهد به بهر‌ه‌برداری برسد.

پیشرفت آزادراه درخورتوجه نیست

خدایی با اشاره به اینکه پیشرفتی که این آزادراه تاکنون از سوی مشهد داشته است، درخورتوجه نیست، افزود: مسئله بعدی تأمین مالی این پروژه است که در سفر رئیس‌جمهور به مشهد مصوب شد تأمین مالی این پروژه از طریق تهاتر نفت باشد که امیدواریم این کار به نتیجه برسد.

آزادراه حرم‌تا‌حرم سال‌هاست که سوژه رسانه‌ها بوده و در میان انبوه خبر‌هایی که منتشر شده است، گاهی گمانه‌زنی‌هایی نیز مطرح می‌شود. به‌تازگی نیز شنیده‌ها از این حکایت دارد که قرار است بنیاد مستضعفان پای کار این پروژه بیاید. خدایی درباره صحت این شنیده‌ها، به جمله‌ای کوتاه بسنده کرد: «هنوز قطعی نشده است.»

اتمام آزادراه مشهد-چناران، امسال یا تا پایان دولت؟

یکی دیگر از پروژه‌های در دست اجرای مشهد، آزادراه مشهد-چناران است که از مهم‌ترین عوامل کاهش حجم بار ترافیکی بزرگراه پیامبراعظم (ص) به حساب می‌آید. ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، خرداد‌ماه سال گذشته در حاشیه بازدید از این پروژه با اشاره به اینکه این پروژه پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است، از اتمام عملیات عمرانی و بهره‌برداری این پروژه تا پایان سال‌۱۴۰۲ خبر داده بود.

این در حالی است که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی در‌این‌خصوص به خبرنگار شهرآرا گفت: با‌وجوداین امیدواریم طبق همان وعده‌ای که برای اتمام پروژه تا پایان این دولت داده شده است، کار پیش برود.

او با بیان اینکه این پروژه در حال اجراست و حدود هشت کیلومتر از آن آسفالت شده است، اظهار کرد: هنوز به‌دلیل اینکه این مسافت، قطعات جداگانه است، زیر بار ترافیکی نرفته است.

خدایی بیان کرد: مشکلاتی در آزادسازی بعضی از قسمت‌هایی که باقی مانده بود، وجود داشت که امیدواریم با جلساتی که برگزار شد، حل‌و‌فصل شود تا اجرا‌ی پروژه سرعت بیشتری بگیرد.

مولدسازی در انتظار مترو مشهد-گلبهار

او ادامه داد: به موازات این پروژه مترو مشهد-گلبهار را داریم که برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شد تا کار در قالب مولدسازی پیش برود. در‌این‌خصوص با قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) تفاهمی انجام شد و امیدواریم اگر این تفاهم نکته دیگری نداشته باشد، اجرای پروژه با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند، زیرا زیرسازی آن انجام شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->